|
Єдиний спосіб навчити особливих дітей
– знайти сильні сторони!
Тема семінару «Гіперактивна дитина» - дуже актуальна в наш час.
Років п’ятнадцять тому це поняття практично не звучало в повсякденному житті. Тепер же воно у всіх на слуху. Чому? Чи не тому, що кількість таких дітей останнім десятиліттям помітно збільшилася, і це вже стає суспільно значущою проблемою?
Так, ще кілька років тому в початкових класах гіперактивних дітей було по одному-два в класі, а зараз до цієї групи потрапляє вже близько 20–30% учнів. І цей відсоток, на жаль, постійно росте. Дуже часто ми чуємо: «Гіперактивна дитина… Як з нею важко працювати».
Що рекомендувати батькам, як допомогти, які техніки та методи використовувати, враховуючи індивідуальні особливості кожної дитини. Гіперактивність: патологія чи норма?
Психологам, педагогам і батькам необхідні знання про те, як краще організувати взаємодію з гіперактивною дитиною. Це допоможе компенсувати дітям емоційні та поведінкові порушення й повноцінно розвиватися та адаптуватися в соціумі.
14 квітня на базі КМГ №7 відбувся спільний практичний семінар міської психологічної служби та логопедів, дефектологів навчальних закладів міста на тему: «Гіперактивність, як одна з форм дезадаптованості дитини».
Метою семінару стало забезпечення активної взаємодії психологів, соціальних педагогів, логопедів між собою, розширення знань по роботі з гіперактивними дітьми, ознайомлення з особливостями діагностування та корекції таких дітей.
Під час роботи семінару методист Василенко Т.О. ознайомила учасників семінару з критеріями та ознаками гіперактивності , діагностичними критеріями DSM-III,IV,V; акцентувала увагу на використанні арт-терапії, тілесно-орієнтованої терапії з такою категорією дітей та провела майстер клас використовуючи елементи арт- терапії (кольоротерапії, ліплення та роботу з водою). Практичні психологи ЗОШ №2,3 Данюк Т.А. та ЗОШ №11 Журавльова Л.В. запропонували методи індивідуальної та групової роботи з гіперактивними дітьми, презентували індивідуальні корекційні програми.
Важливою була інформація досвідченого дефектолога, логопеда Задворнової О.М. яка поділилася досвідом роботи логопедів, дефектологів, корекційних педагогів, ознайомила учасників семінару з особливостями діагностування рівня гіперактивності та емоційних порушень дітей шкільного віку. Психологічна служба КМГ№7 психолог Прокопчук С.В., соціальний педагог Поплавська Н.М. надали результати анкетування серед педагогів навчального закладу на тему: « Хто така гіперактивна дитина?».
Мета психологічної служи та всіх спеціалістів які працюють з особливими дітьми – зрозуміти, підтримати, допомогти! І від ставлення і підтримки таких дітей, родин де є такі діти, залежить наскільки ця дитина адаптується в соціумі, наскільки має шанс отримати розуміння і підтримку світу й знайти в ньому своє місце…
|