Головна » 2017 » Декабрь » 8 » Назустріч дітям з особливими потребами
12:45
Назустріч дітям з особливими потребами

   «Через сто років для мене 
не матиме жодного значення те,
в якому автомобілі я їздив,
в якому будинку я жив, 
скільки грошей було у мене на рахунку
в банку чи як виглядав мій одяг. 
Але, можливо, світ стане хоч трішечки кращим, 
тому що я був важливим 
у житті хоч однієї дитини».

В останні роки в Україні значно зріс інтерес до спільного навчання дітей з різними потребами в єдиному освітньому середовищі. Найкращим місцем для розвитку дитини з особливими потребами є рідний дім, тому їй повинна бути надана можливість    виховуватися в сім'ї та отримати гідну освіту, незалежно від її психофізичного стану. Тому ідея інклюзивного навчання – найбільш прогресивний напрямок в освітній політиці держави.

В закладах загальної середньої освіти м. Коростеня активно впроваджується  інклюзивне навчання, що полягає в доступності освіти для всіх без винятку дітей з різними потребами.  На сьогоднішній день охоплено інклюзивною освітою 25 дітей шкільного віку і 5 дітей дошкільного віку, відвідують дошкільні групи спеціального призначення 126 дітей, інтегровано в заклади освіти  200 дітей-інвалідів. На обліку МПМПК (психолого-медико-педагогічної консультації) стоїть 939 дітей різного віку, які охоплені психолого-педагогічним супроводом. При відділі освіти працює робоча група щодо реалізації державної субвенції та закупівлі обладнання для дітей, які навчаються в інклюзивних класах. Опрацьовуються ідеї та шляхи створення інклюзивно-ресурсного центру.  

Завдяки створенню інклюзивного освітнього простору, діти, чиї особливі потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, мають можливість не тільки отримати гідну освіту, а й відчути себе повноцінними членами шкільного колективу, а згодом стати повноправними громадянами своєї країни, що мають однакові права і обов'язки незалежно від своїх можливостей.

Для попередження негативних явищ у психічному розвитку дитини у нашому місті працюють психологічна та логопедична служби, які за призначенням та витягами ОПМПК забезпечують супровід та корекційні заняття дітей. Батьки можуть отримати первинну допомогу, звернувшись до консультаційного пункту при відділі освіти. Для раннього діагностування та виявлення дітей з порушеннями розвитку когнітивної сфери щомісячно при міській дитячій поліклініці працює МПМПК, яка надає консультації  родинам дітей, що мають  певні труднощі у вихованні, навчанні, розвитку своєї дитини.

За останній рік в закладах освіти було проведено ряд заходів та реалізовані проекти для підтримки дітей та родин, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, а саме: щорічно на базі ММК проводяться семінари-практикуми та тренінги спільно з батьками та педагогами  на тему: «Організація соціально-психологічної роботи з дітьми, які мають порушення психофізичного розвитку в умовах інклюзивної освіти»; «Соціально-психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в навчальних закладах». На базі НВК №2 проведено тренінги для дітей, які навчаються в інклюзивних класах, та круглий стіл з елементами тренінгу для батьків, діти яких навчаються на інклюзивній формі навчання: «Толерантні взаємовідносини в класі, де є діти з особливими освітніми потребами», «Супровід дітей з освітніми особливими потребами. Психологічні ігри з дітьми». На базі ЗОШ № 1 реалізовано дослідницький проект спільно з учнями старших класів «Інтегрування дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір», в рамках якого учні 11 класів спільно з психологічною службою провели моніторингове дослідження  «Ставлення до дітей з особливими потребами»; тренінги в шкільних та учнівських колективах, які направлені на покращення взаємин з такими дітками.  Проект тривав протягом 2015-2017 років. Результатом проекту було покращення психологічного клімату в учнівських колективах та толерантного ставлення до дітей з обмеженими освітніми потребами, залучення їх до спільних заходів: збору кришечок для протезування бійців АТО, проведення новорічних ранків, участі в  гуртковій діяльності.

Відділ освіти та МПМПК активно співпрацюють з громадськими організаціями ГО «Школа добра батьків дітей з особливими потребами», ГО «Інститут Місто», ГО «ФО Лайф». В рамках  даної співпраці було організовано  одноденні тренінги для учнів, що навчаються  в інклюзивних класах, «Ми різні – ми рівні»; тренінг для педагогічних працівників для розуміння особливостей розвитку дітей з особливими потребами; зустрічі та майстер-класи для батьків, які виховують дітей з особливими потребами з вузькими спеціалістами реабілітаційного центру «Міссія в Україну».

ЗОШ№1 та НВК№2 презентували досвід впровадження інклюзивного навчання під час проведення Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті»  (2016р., 2017р.) й були відзначені Дипломами І ступеня й золотими медалями. Психологічна служба спільно з міською ПМПК та ГО «Інститут Місто» протягом 2016-2017 навчального року активно брала участь у проектах, спрямованих на створення ресурсного середовища для родин, які виховують дітей з особливими потребами.

Наше сьогодення – це зміна ціннісних орієнтирів у світі, визнання особливості кожної дитини, зумовлене зміною освітньої парадигми на гуманістичну  –  «освіта для всіх, школа для всіх». Саме коли в суспільстві формується нова культура й освітня форма поваги до дітей з обмеженими можливостями, - розуміння, повага, толерантне ставлення, визнання  рівності  є  девізом  всього освітного простору міста Коростеня.

  Вас може зацікавити...  
Категорія: Психологічна служба | Переглядів: 225 | Додав: Admin | Теги: психологи, іклюзія | Рейтинг: 0.0/0